Kredin er bygget på en kreditorrettighet – såfremt du har et krav, så har du den rettigheten til å kjøre denne prosessen.
I Kredin automatiserer vi rettigheten slik brevene genereres automatisk og frister følges. Hvis du har en integrasjon med regnskapssystemet ditt, så overføres data frem og tilbake mellom systemene, og nye saker startes automatisk basert på dine innstillinger. . Dette er en vesentlig forenkling av prosessen og svært tidsbesparende.
I Kredin har vi gjort det slik at du kan definere hvilket purre- og inkassoløp du ønsker å kjøre selv. F.eks. Om du bare vil sende en påminnelse og inkassovarsel, kan du selv definere dette. På firmakundene kan du velge hvilket løp du vil kjøre på purreprosessen og så konkurssaksgang eller utleggssaksgang som standard.
Når du starter en sak i Kredin, har du noen kriterier som er satt opp, som kan endres om du ønsker det. F.eks. Hvis kunden betaler 90% av kravet, kan du velge å sende ut en restnota når det er betalt mer enn 85% av kravet. Eller hvis det går ut en purring og det gjenstår 50 kroner, skal den saken avsluttes automatisk eller man definerer beløpsgrensen etter hvor lite som skal stå igjen før en sak blir avsluttet.
Skal du ha noe forsinkelse etter forfall på inkassovarsel før neste sakstrinn trigges eller vil du at det sendes med en gang samme dag. Du definerer noen forskjellige variabler.
Når det gjelder integrasjonsoppsettet så er det veldig enkelt, litt forskjellig fra system til system, men forholdsvis likt. Reskontro: Man kan importere forfalte fakturaer ved å speile åpne poster i regnskapssystemet til enhver tid. Du kan du velge alle eller noen utvalgte, trykke start så kjører saksløpet på autopilot etter oppsatte kriterier. Alternativt kan du skru på full-auto som betyr at systemet starter saker for deg basert på forhåndsdefinerte kriterier. Etterhvert som det kommer inn betalinger, så hentes det fra regnskapssystemet og sakene avsluttes etter oppsatte kriterier. Det er veldig god flyt på dette og dersom saken går så langt som rettslig inkasso vil du motta en epost om dette. Vi hjelper selvsagt kundene våre i gang med oppsett om ønskelig. Det er også mulig å gjøre dette manuelt.